Hoi! Leuk dat je er bent.

Hier delen we, naast LinkedIn, regelmatig een update rondom Modaco. De eerste mijlpaal is natuurlijk de 'lancering' afgelopen dinsdag. Als creatief en communicatief verlengstuk zorgen we dat onze klanten online actief zijn. Des te belangrijker om zelf ook present te zijn. Je kent ongetwijfeld het gezegde ‘bij de loodgieter thuis lekt de kraan….’ Die gaat bij ons niet op😉. Daarom eerst een kort interview met Monique Lekkerkerker, waarin ze inzicht geeft waarom zij – samen met Danny Rietveld – Modaco is gestart.


1.
Monique, gefeliciteerd met de opstart van Modaco! Vertel: waarom Modaco?

'De naam Modaco komt voort uit onze beide namen, dat had je vast al geraden. Co staat voor Communicatie, Content, Combinatie. Samen vormen we een sterk duo en vullen we elkaar goed aan met onze eigen expertise en ervaring. Het leuke is dat deze naam eigenlijk al een aantal jaar geleden door Danny is vastgelegd, maar nu was het moment om er echt iets mee te gaan doen.'


2.
Stiekem was je al enkele maanden geleden gestart. Waarom is het nu pas naar buiten gebracht?

'Ik wilde écht goed van start gaan en dat het meteen klopte. De eerste maanden heb ik daarom gebruikt om enerzijds te proeven aan het ondernemersbestaan en anderzijds het aanbod te finetunen. Het plan lag er, maar je merkt in de praktijk pas echt wat wel en niet werkt. 'Al doende leert men', zeggen ze en dat is echt zo. Op deze manier kon ik ook, terwijl ik al enkele klanten hielp, bouwen aan de website, marketingmateriaal ontwerpen en alle randvoorwaarden goed voorbereiden.'


3.
Voor welke klanten ben je het meest ideaal?

'Voor ondernemers die wel online actief, actueel en aanwezig willen zijn, maar voor wie het een 'moetertje' is, een bijna dagelijkse uitdaging of die er simpelweg geen tijd voor hebben of energie van krijgen. Vaak zie je organisaties waar de 'online activiteiten' er een beetje bij hangen. Dan doet iemand het naast nog veel ander werk, of een stagiaire die om de zoveel maanden gewisseld wordt.  Wat ik alle klanten hoor zeggen als we voor het eerst aan tafel zitten is: 'Ja, ik wil meer doen met communicatie, vaak social media, maar ik mis de creativiteit, tijd, structuur om dit goed te doen'. Een medewerker in dienst is vaak een stap te ver voor dit segment, maar maandelijkse support, een soort vrolijke, positieve waakhond, dát is wat ze willen. En vooral hands on: we maken een concreet kort plan en dan gaan we ook meteen aan de slag! Onze klanten zijn ook vaak type ondernemers die houden van snel schakelen. Net als wij.'


4.
Waarom wilde je ondernemen?

'Ik ben opgegroeid in een ondernemend gezin en het kriebelde steeds meer om zelf aan iets te bouwen. Ik zag Danny dit al jaren doen en hij gaf me uiteindelijk ook het laatste zetje in de rug om deze stap te zetten. Best een spannende stap, na 12 jaar in fijn dienstverband bij Miele, maar ik heb er geen moment spijt van.'


5.
Welke kansen zie je in de markt voor Modaco?

'Je hoort en ziet dat enorm veel bedrijven snakken naar goede medewerkers. En dan hebben ze de juiste gevonden, dan hopt diegene na circa 2 jaar weer door naar een volgende job. Precies op het moment als je juist het idee had dat alles op de rit was rondom communicatie. Je ziet het dan direct terug in social media, er wordt even niet of nauwelijks meer iets gepost, de lijn is weg of die ene mailing komt te vervallen. Door ons abonnement is dit 24/7 en voor langere termijn geregeld. En je blijft vernieuwend! Wij zijn echt het creatieve verlengstuk van een bedrijf, sparren mee, zien kansen en bieden vooral structuur in de promotie.'


6.
Leuke vraag bij de start: waar sta jij over vijf jaar? Of waar staat Modaco dan?

'Dan hoop ik vooral op een leuke, diverse klantenkring. Hoe diverser, hoe leuker. Ik vind het nu al enorm leuk om het ene moment iets te schrijven voor een sportschool, het volgende moment me te verdiepen in de wereld van Internet of Things en dan weer te schakelen naar de wereld van juristen. Zo blijf ik scherp en ik vind het daarnaast ook heel leuk om verschillende bedrijven te leren kennen.'


7.
Je start dit samen met je partner Danny Rietveld. Gaat dat goed aan de keukentafel?

'Haha, ja dat gaat juist heel goed. We kiezen bewust aparte momenten waarop we alles rondom Modaco bespreken, anders kan je het de hele dag en avond wel over de zaak hebben. Dat werkt niet. De privétijd met elkaar en met het gezin blijft privétijd. En andersom geldt ook: tijdens de Modaco bespreking hebben we het niet over wat we vanavond zullen eten, haha😉.'


Verlengstuk voor jouw bedrijf